Monday, April 16, 2012

Hair in your concertina wire - kako odabrati boju kose

Najčešća promjena izgleda za kojom žene posežu je promjena boje kose. U šarolikoj ponudi dostupne su razne vrste i nijanse, boje sa slabijim ili jačim udjelom amonijaka, pojačivači boje i razni drugi proizvodi namijenjeni kućnom uređenju kose. Ipak, kad jednom naučite koja boja pristaje kojem tenu, vidjet ćete da je grad pun djevojaka i žena s neodgovarajućom bojom kose koja im često nimalo ne laska. Slično govore i makeup blogerice, koje pak često primjećuju djevojke s loše odabranim nijansama podloge i pudera za lice.



Dio razloga je u utjecaju medija, agresivnom nametanju trendova i relativno niskim cijenama (pa time i dostupnosti) boja za kućnu uporabu, a dio (veći dio, čini mi se) u neznanju, što ćemo, nadam se, uspješno prevladati slijedeći upute za procjenu optimalne boje koja bi najbolje laskala tenu i boji očiju.


Prvi korak na tom putu je određivanje podtona kože. Jedan od načina da se podton odredi je promatranje boje žila na unutrašnjosti zapešća. Ukoliko su vam žile plave, sa sigurnošću možemo reći da ste hladnog podtona. Ako su zelene, topli ste podton. Ako su istovremeno i plavkaste i zelene, neutralni ste podton. 


Drugi način je promatranje šarenice oka. Ukoliko u boji oka imate žute tonove, topli ste podton. Ako u boji oka imate metalne boje, hladni ste podton. Objasnit ću na svom primjeru - imam svjetli ten, ali žutog podtona, sa očima boje lješnjaka i puno žutila u šarenici. Nema nikakve sumnje da sam upravo topli podton. 


Još jedan, ali možda najvarljiviji, je test pomoću nakita. Ako vam uz lice najbolje stoji srebrni nakit, hladni ste podton. Zlato - topli podton. Ako vam jednako dobro stoji i srebro i zlato, neutralni ste podton.


Ako imate čisto bijelu maramu ili ručnik, zategnite kosu i napravite turban od ručnika ili marame i pogledajte se u ogledalo na prirodnom svjetlu. Promotrite se i procijenite imate li u licu više ružičastog ili žutog tona. Ružičasto - hladni podton, žuto - topli podton.


Promotrimo razlike na slikama:


Glumica Courteney Cox tipični je hladni tip.




Pogledajte kako joj lice ima ružičast sjaj, oči su joj hladnoplave, gotovo metalno hladne, a kosa tamnosmeđa, gotovo crna.




Pogledajte sada ovaj eksperiment sa svjetlom bojom kestena, koja u sebi ima velik udio bakrene i najpogodnija je za ljude s toplim podtonom kože. Izgleda umorno, isprano, a oči joj dolaze do izražaja na krivi način.





Pjevačica Cheryl Cole je očito toplog podtona, tamnoputa, toplih čokoladno smeđih očiju. Upravo sjaji sa svjetlosmeđom kosom i toplim blond pramenovima.






Cheryl ovdje nosi periku boje višnje, koja je zajedno s ljubičastim tonovima najpogodnija za osobe hladnog podtona. Pogledajte kako toplina njenog lica uopće ne dolazi do izražaja, blijeda je, djeluje umorno i hladni ton kose se bori s njenim toplim, breskvastim tenom.




Ipak, važno je napomenuti da osobe sa svjetlijim i hladnijim tonom tena imaju veći izbor kod promjene boje, dok bi se toplotonaši trebali držati isključivo toplih nijansi. Eksperimenti hladnih tipova s toplim nijansama ipak za nijansu bolje izgledaju nego oni toplih sa hladnim nijansama. Iz osobnog iskustva mogu reći da mi je najgore stajala boja crnog ribiza, duboka ljubičasta nijansa, koja doista nije imala nikakvih dodirnih točaka s mojim žućkastim tenom i svjetlosmeđim očima. "Progutala" mi je cijelo lice, izgledala je neprirodno, poput kape ili perike i brzo sam se vratila svojoj tipičnoj bakrenoj.


O boji kose će, naravno, biti još riječi, ovo je tek početak avanture zvane Kosa. 




K.


3 comments:

  1. Drago mi je da je nastao i jedan blog za kosu ;)
    Slazem se s tvojim postom ali s druge strane opet vazno je kako se osoba osjeca s kojom bojom. Ja sam topli podton i bila sam narancasta i nije mi se nikako svidjelo (nekako je jos vise naglasavalo zutu u mojem tenu) dok sam ouno puno zadovoljnija cistom crvenom bojom ;)
    I kad sam vec tu da pitam, kako najbezbolinije ici iz crvene kose u cokoladno smedu?

    ReplyDelete
  2. Jasno, kako sam i rekla, ništa nije strogo i treba probati :). Što se boje tiče, neće biti problem. Preoručam da za početak uzmeš preljev, i to u boji kestena, čisto da se vidi kako će to ići, pa ako ne bude dobro, s vremenom se ispere. Schwarzkopf Poly ima krasnu kesten nijansu i preljev je, može se naći na policama s bojama u Mulleru :).

    ReplyDelete
  3. Slažem se sa imenjakinjom :) Ja sam isprobala jako puno boja za kosu, i uvijek su se ljudi čudili kako mi gotovo sve dobro stoje, naravno si su imali neke favorite. Onda sam skužila da sam neutralna, i jako sam sretna zbog te činjenice <3 :D

    ReplyDelete