Monday, May 14, 2012

Hair's homey half-sister - što se na kosi ne može raditi od kuće?

Lijena je subota ujutro. Pijete kavu, trljate oči i na kompjuteru gledate novitete iz svijeta mode i ljepote i onda se naglo razbudite pri pogledu na Nju – savršenu frizuru i boju koju morate imati ne danas, nego već jučer. Sad, odmah, iz ovih stopa, now, jetzt, adesso. 



Oblačite se brzinom munje, rušite pepeljaru, gazite psu na rep i brzim korakom napredujete do prve drogerije gdje kolicima rušite stare gospođe kako bi čim prije dotrčale do police s bojama. A kad tamo – kifla. Nijedna nije baš onakva :(. Panično prelistavate nijansere, upirete prema izvoru prirodne svjetlosti, ljutito napuštate ideju, šetate okolo, prebirete po izboru tampona, zastanete kod police s lakovima za nokte... i onda se ipak vraćate, na blef uzimate najsličniju nijansu i odlazite kući odlučne da to bude baš danas jer je party u Tvornici, a konobar na šanku je sladak i zna se da muški vole lijepu kosu. Sat vremena kasnije s glave vam vise otužni zelenkasti rezanci, frizerski saloni su se zatvorili, prijateljica koja bi vam mogla pomoći se javlja na mobitel sa svatova u vatrogasnom domu Bocanjevci, nemate više novaca i najradije bi gorko plakale.


Poznato?


Osnovna stvar -  friziranje je zanat. Da, proizvodi za njegu i stiliziranje kose su dostupni svugdje, ali to ne znači da se sve može postići domaćim radom. Potrebno je poznavanje kemije preparata, kao i mrva zdravog razuma.  
Ljude lako fascinira sve što je lijepo. Kod kose, nažalost -  lijepo ne znači uvijek i jednostavno. Ništa ne ojađuje žene više od loše kose koja ne izgleda dobro. Nije ti uspio make up look? OK, skineš šminku i voziš dalje. Kosa ti izgleda kao prepeličja nastamba?  Yeah, ostaješ doma i rukama i nogama jedeš masne kokice.







Što ne raditi od doma?


1    1) Promjena pigmenta kose

Imali ste smeđu kosu s mahagonij odsjajem i sad inzistirate na platinasto plavoj, po mogućnosti u roku istog popodneva. Krasno, ali tu postoji par točaka o kojima valja reći nekoliko riječi. Pri prijelazu iz toplih tamnih u hladne svjetle nijanse očekujte znoj i suze i jako olakšan novčanik (a moguće i zelenu kosu). Zašto? Najprije, tamnu boju treba skinuti. Ne, nije ju dovoljno samo prefarbati svjetlom jer neće uhvatiti. Posvjetljivanje medom, limunom i izlaganjem Suncu? Možda, ali tek dugoročno, na jako tamnoj kosi ni tada. Kosa se za skidanje boje najprije par puta pripremi šamponima protiv peruti ili za dubinsko čišćenje. Skidanje boje obavlja se blajhanjem ili blajh kupkom. Nakon toga, kosu ponovno treba prefarbati u pepeljastu nijansu. Ovdje je prijelomni trenutak u kojem kosa rado pozeleni. Zašto? Pepeljaste nijanse su, kako im ime kaže, sivkaste nijanse sa mrvom zelene – kako bi se neutraliziralo crvenilo. Ukoliko nešto pođe po zlu i kemija kose se poremeti, zelenkasti ton je garantiran. Poslije pepeljaste, na kosu se stavlja najsvjetlija blond nijansa s visokom jačinom hidrogena. Ako vam kosa preživi sve ovo, svaka čast. Bojenje možda i uspije, ali kvaliteta kose se moguće nepovratno uništi.



2) Određene vrste pramenova 

Pramenovi tipa dip-dye ili ombre relativno se lako naprave u domaćim uvjetima. Sitni pramenovi, s druge strane, ne. Za ovo sam pripremila slikovni prikaz jer će biti jasnije tako.

Ovo je pravi primjer apsolutno majstorske koloracije. U ovoj kosi ima toliko boja pramenova, sitnih kao iglice, da osim ako ste hobotnica tako nešto nikako nećete moći rekreirati same.



3) Veći zahvati šišanja 

Vrhovi – OK. Kraćenje ili šišanje šiški – OK. Potpuna promjena frizure (prelazak s duge na kratku, npr.) – NE. Molim vas da kod ove točke zapamtite da se, ukoliko ih oblikujete same, šiške šišaju ISKLJUČIVO na suhoj kosi. Na mokroj kosi šiške se nakon sušenja podignu i izgledaju barem 40% kraće. Ako ciljate na Kleopatra look, a šiškice vam se podignu na pola čela kao Cadfaelu, neće biti druge nego čekati da kosa izraste.





4) Kemijsko ravnanje, ondulacija, bilo kakvi zahvati s trajnim mijenjanjem strukture vlasi

Ovdje neću dalje argumentirati. Ako i postoje proizvodi za ove postupke u kućnoj radinosti, pravite se da ih niste vidjeli. Postoje drugi načini da se kosa izravna ili ukovrča.







Dobro proučite korake kod bilo kakvog zahvata, birajte kvalitetne proizvode, pazite na njegu kose i naučite priznati poraz. Kosa može podnijeti samo toliko. Ako ne ide dalje ili ako ste oštetili kosu preko svake mjere, odite frizeru, kao i za komplicirane zahvate s uporabom jačih kemijskih produkata.

:)


K.

10 comments:

  1. Moj prvi komentar na ovom blogu i za početak sve pohvale, samo naprijed! Falio je jedan ovakav blog samo o kosi u domaćoj blogosferi i nadam se da će se održati :)

    Ja imam jedno pitanje, prirodno imam tamu smeđu kosu sa kombinacijom zlatnog i crvenkastog odsjaja. Ofarbala sam se u tamnu boju vina (pomoću ljubičaste boje) i sviđa mi se, međutim kako imam alergiju na boju za kosu (što sam naravno otkrila tek prvi prvom pranju kad mi se voda kojom sam prala kosu prolijevala po tijelu pa sam se osula) bih se htjela što prije vratiti na prirodnu boju i zaboraviti na ovu avanturu s osipom. Boja je već dosta isprana, pa je moje pitanje bili se sa tamnom smeđom bojom to moglo sve relativno lijepo ujednačiti? Pretpostavljam da će mi se ovaj prethodno obojani dio sigurno malo više crveniti, ali da bar ta bazna boja bude smeđa. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :)

      Slobodno prefarbaj. Biraj boje u nijansama kakaa ili crne kave (jer su to hladne smeđe, kao što je boja vina hladna crvena). Osobno, rijetko koja boja mi je ljepša od tamne smeđe sa crvenim odsjajima :)

      Delete
    2. Ma i meni se sviđala moja boja, ali mi je dosadila, pa sam morala neki eksperiment napraviti. Ah, žene!

      Hvala ti na savjetu, probat ću tako i nadam se da će popraviti stanje! :)

      Delete
  2. Blog ti je predobar. :)

    Ja sam totalna neznalica što se oblikovanja kose tiče, tako da ću te redovito pratiti. Veselim se postovima, a posebno bi mi bilo drago da napraviš post o pravilnom šišanju, njezi i mogućnostima oblikovanja za dugu valovitu kosu koja ima tendenciju biti teška i gubiti na volumenu. Vjerujem da jako puno cura interesira ova tema.

    Čitamo se. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. uh, o kosi mogu pisati vječno, pa će i to doći na red. valovita kosa ima svoja pravila i naći će svoje mjesto među postovima, bez brige. hvala :)

      Delete
  3. kad smo kod skidanja boje,išla sam kod frizerke da mi skine crvenu boju(već je bila dosta isprana) i da me ofarba u smeđu.mogu samo reći da mi je to totoalno uništilo i isušilo kosu.dok je polako nisam skraćivala taj "izblajhani" dio nije došao sebi unatoč raznim pomadama,tako da to nikome ne preporučam.
    blog ti je doista divan i zahvaljujem na edukativnim člancima. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. prvo - hvala :)

      skidanje boje je jako invazivan postupak koji dijelom mijenja strukturu vlasi i oštećenje je neminovno. ako se radi kod frizera, blaže je nego ono u domaćim uvjetima. poslije skidanja najbolje je kosu obojati da ju se koliko-toliko zaštiti. mada, ne slažem se sa skidanjem crvene kako bi se prešlo iz crvene u smeđu. po meni, to je bilo nepotrebno.

      Delete
    2. pitala sam frizerku što misli i da napravi kako je najbolje i ispalo je tako,ali dobro,kosa raste. :)

      Delete
  4. I ja sam skidala boju sa blajh kupkom kod frizera i moram reći da je bilo super naprvljeno, ali ja i inače imam jako tolerantnu kosu, tako da sam prošla bez nekog vidljivog oštećenja. No, skidala sam dva puta boju i sama doma, tj blajhala sam i to je bio horor :D

    Nikada mi, doduše, nije padalo na pamet da bi se sama šišala, jednostavno sam znala da bi to bio žešći fail, to ne može svako. Znam frendice koje bez problema skrate doma sebi kosu, ali većina ih ima valovitu kosu pa im se zapravo i ne skuži ako nešto sfušaju.

    ReplyDelete